Wednesday, April 2, 2014

OsteMatrix™


Tulang merupakan struktur penting di dalam tubuh manusia. Ia merupakan kerangka yang menyokong berat badan dan organ utama seperti paru-paru, jantung, hati dan ginjal serta membolehkan kita menggerakkan otot-otot dan tubuh secara bebas. Mengekalkan kesihatan tulang secara optima adalah penting bagi mendapatkan kesihatan optima menyeluruh.

Lebih daripada Sekadar Kalsium
OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.







Perbezaan Shaklee:
Kalsium yang isinya seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi Kalsium, Magnesium, Fosforus & Vitamin D, Zinc, Kuprum, Manganes dan boron. Nutrien2 ini perlu diambil bersama2 utk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.  Kajian telah membuktikan supplimen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.

Manfaat Utama:
Menguatkan tulang - Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulasi/kekajangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat. 

Memperbaiki kekejangan dan kebas2 - Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi & artritis.

Meringankan stres - Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara dennyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur yang selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk & stress.  Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala & pitam.


Memperbaiki masalah haid - Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.


Pengalkalian tubuh - Kalsium adalah mineral alkalin dan ianya berkesan memastikan imbangan PH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrient dan merangsang detoksifikasi.


Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik



Vitamin D:

Dinamakan sebagai Vitamin D pada tahun 1916 bila didapati ia mampu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian yang kurang terdedah pada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak2 perlu mengambil supplimen Vitamin D.


Magnesium:

Ini adalah ion positif no.2 penting di dalam tubuh kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantun, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu.  Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fliktuasi glukos.


Zinc, Boron, Manganes, Kuprum:

Memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang artritis.

1 tablet Ostematrix = 1 gelas susu tinggi kalsium = 80 biji badam


 Bagaimana memilih Kalsium premium?

@@ pilih produk yang ada Vitamin D dan magnesium
@@ elakkan produk yang dibuat dari tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum
@@ elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral



Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

Retail Price: RM61
Size: 120tab

Konsultasi percuma boleh hubungi fiza:

 Shaklee ID: 949698
sms/whatsapp: 012 4513311
FB Page: Qisya E Shoppe 
email: eija_2004@yahoo.com

No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...