Wednesday, April 2, 2014

Cadangan Set Kesuburan

Bagi mereka yang telah berkahwin pasti mengimpikan anugerah terindah kan...pelengkap hidup suami isteri iaitu anak. Pasti keluarga terdekat juga tertunggu2 khabar gembira dari pasangan yang telah berkahwin..apa terjadi jika khabar itu tidak kunjung tiba..pasti kecewa kan?..anak adalah rezeki dari Tuhan..mungkin belum tiba masa utk pasangan tersebut..

saya dan suami mempunyai pengalaman tersendiri mengenai cahaya mata (anak)..saya dan suami telah berkahwin pada tahun June 2006..tahun pertama mmg kami berdua nantikan berita gembira ini..tp mungkin belum rezeki kami agaknya berlanjutan hingga 2009..pada tahun 2008 saya telah mencuba pelbagai produk kesuburan namun tidak berhasil..terus berjumpa Pakar Sakit Puan dan saya disahkan mengalami masalah ketidaksuburan dimana tube fallapion kanan saya 'blok' (100% tersumbat) manakala sebelah kiri hanya 50% tersumbat..saya menjalani satu procedure ketika itu (tak pasti jenisnya) pada penghujung 2008.

selepas itu, saya terus mencuba & mencuba..kadang2 hampir putus asa..Akhirnya pada ramadan 2009 saya disahkan hamil..walaupun keguguran buat kali pertama sebulan selepas tu saya hamil lagi sekali...sesungguhnya itulah berita paling gembira dalam hidup saya..sungguh..saya mengerti perasaan ibu2 diluar sana..saya selamat melahirkan baby yang comel pada 27 April 2010..selang sehari dari hari lahir saya...:)

# waktu itu saya belum kenal shaklee

bersama shaklee setelah hampir 6bulan..saya mempunyai 2 testimoni hamil daripada pelanggan saya sendiri..syukur alhamdulillah..sangat2 gembira dapat membantu mereka..

yang pasti, bakal ibu2 diluar sana jgn sesekali berputus asa..jumpa pakar, sahkan tahap kesuburan anda sebelum mendapatkan sebarang bentuk supplimen..

shaklee mencadangkan beberapa produk utk anda yang menghadapi masalah kesuburan..sebelum itu, saya perlu mengetahui masalah ibu2 sebelum saya mencadangkan jenis supplimen tersebut.





Energizing Soy Protein (ESP)
Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. Protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan, perlekatan telur dan lain-lain. ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting.
 

Vitamin E & Selenium
Terkenal sebagai "vitamin seks". Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel2 baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain, ianya juga amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita. Sebanyak 50% Selenium di dalam badan lelaki berada di dalam testikel & duktus seminal. Selain itu, lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani. Maka, suplemen Selenium yang cukup sangat membantu hubungan seksual bagi lelaki.
 

Alfalfa Complex
Diamalkan oleh wanita, terutama bagi mereka yang rasa "sakit ketika bersama", membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah). Ada juga sesetengah sumber yang mengaitkan Alfalfa bantu di dalam masalah PCOS.
 

Gla Complex
Diamalkan oleh wanita, terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur. Gamma Linolenic Acid (GLA) bantu wanita hasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti, yang juga dikenali sebagai "Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)". Cecair serviks jenis ini sangat subur, nipis, berair, cerah & likat, dan sangat2 membantu sperma berenang terus ke uterus, ke Tiub Fallopio, dan ke telur (ovum). Tambahan, cecair serviks yang sangat subur ini juga akan bantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari di dalam Tiub Fallopio, yang mana akan membantu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan seksual semasa si isteri sedang subur (waktu ovulasi).



 Konsultasi percuma boleh hubungi fiza:

Afriza (Fiza) ** Shaklee ID: 949698 ** sms/whatsapp: 012 4513311 /
011 10833115 ** FB Page: Qisya E Shoppe ** email: eija_2004@yahoo.com

No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...