Thursday, March 9, 2017

OMEGA 3 MEMBANTU MENGAWAL KERADANGAN ATAU INFLAMASI

Keradangan atau Inflamasi ni penting untuk kita dan ianya adalah normal sebab ia adalah tindakbalas semulajadi sistem pertahanan badan terhadap sebarang bentuk ancaman atau kerosakan pada tubuh kita.

Contoh terdekat seperti terkena jangkitan Virus, toksin, bahan kimia atau bakteria. Biasanya orang yang mengalami alahan akan mengalami keradangan seperti bengkak, nak ruam dan sebangainya. Kadangkala apabila anggota badan kita tercedera atau terluka, proses keradangan berlaku bagi percepatkan proses penyembuhan.




Tapi sekiranya keradangan ini berpanjangan dan tidak terkawal ia boleh menyebabkan pelbagai penyakit kronik seperti jantung, strok, artritis, kanser dan lain2 yang boleh mengancam nyawa.

Bagaimana Omega-3 ni membantu?
Asid lemak Omega-3 adalah blok binaan kepada eicosanoids yg mana merupakan super hormon yg mempunyai pelbagai fungsi dan salah satunya ialah anti-radang.

Omega-3 merupakan asid lemak yang diperlukan untuk memastikan badan kita berfungsi dengan baik. Pelbagai kajian telah dilakukan dan antara kajian membuktikan bahawa Omega-3 dapat membantu mengurangkan keradangan. Dan sekaligus, ini juga dapat membantu mengurangkan risiko penyakit yang disebabkan oleh proses keradangan seperti penyakit jantung dan athritis. 

Omega-3 boleh didapati melalui makanan semulajadi atau pun suplemen seperti Omega Guard Shaklee.

Omega Guard dihasilkan dengan menggunakan teknologi terkini iaitu kaedah ultratulen bergred farmaseutikal. Ia di hasilkan melalui satu proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengekstrak asid lemak omega 3 yang paling tulen di dunia dan paling semulajadi.

Di mana di dalamnya terdapat kesemua 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi yang diperlukan oleh tubuh kita iaitu EPA, DHA, ALA, ETA, HPA, SDA dan ETA. 



  • Asid lemak-omega-3 merupakan asid lemak yang penting yang tak dapat dihasilkan oleh badan kita. Oleh itu, sumber Omega-3 adalah dari makanan. Omega-3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan.

  • Mencegah penyakit saluran darah dan strok- DHA dan EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah, melincirkan saluran darah dan peredaran darah yang lancar. Ia efektif membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan di leher atau sakit kepala. Ia juga merendahkan kolestrol, menghindar pembekuan darah di dalam badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL, mengawal masalah obesiti, mencegah arteriosclerosis, myocardial infarction, membantu mengurangkan risiko penyakit jantung
  • Membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori- DHA adalah nutrien utama untuk otak janin semasa dalam kandungan. Ia memelihara penglihatan dan pendengaran dan mencegah migraine.
  • Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru- mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE dan penyakit buah pinggang.
  • Menentang cancer - kajian menunjukkan yang Omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat dan kolon. Ia juga boleh meningkatkan enterogastritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif
  • Memelihara fungsi-fungsi sendi (arthritis) - Paras asid lemak omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan efektif
  • Mencegah Imsomnia dan membantu mengurangkan tekanan - EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental, termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan (anxiety). neurasthenia, insomnia, autism, kanak2 hiperaktif dan penyakit schizophrenia.


Inginkan maklumat lanjut dan pembelian Omega Guard atau lain-lain produk shaklee boleh hubungi kak fiza 012 4513311

Shaklee Sungai Petani, Kuala Ketil, Padang Serai dan kawasan sekitar.

No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...