Tuesday, March 7, 2017

DAH LETIH CUCUK INSULIN SETIAP HARI

Assalamualaikum semua. Makin rancak Kak fiza mengupdate blog yer. Nak sambung lagi cerita pasal Asid Amino. Dah tau yang mana perlu dan mana yang tak perlu kan.

Tapi pagi ni nak cerita pasal kesan ke atas pesakit Diabetes dan bagaimana Asid Amino ini membantu.



Letih dah nak kena cucuk Insulin setiap hari?

Sel badan pesakit Diabetes mempunyai masalah tidak dapat menyerap insulin dengan baik akibat sel mereka kehilangan sensitiviti terhadap hormon insulin. 

Satu kajian yg dijalankan menunjukkan bahawa Asid Amino Arginine memberi kesan positif terhadap sensitiviti sel terhadap insulin. Kajian juga menunjukkan Arginine membantu meningkatkan metabolisma glukosa dalam darah. Oleh itu ia amat baik untuk pesakit diabetes.



Sebelum tu kita dah tahu terdapat 20 jenis Asid Amino yang menghasilkan protin berbeza iaitu Asid Amino Essential (perlu) dan Non Essential. Essential ni penting untuk badan tapi sayang sebab badan kita tak mampu produce.

Arginine pula dalah sejenis Asid Amino yang sangat baik untuk kesihatan. Badan kita dapat menghasilkan Arginine dengan sendiri tapi malangnya pula ia tidak lengkap tanpa Asid Amino Perlu (essential) ini. 

Bagaimana ESP Shaklee membantu?
ESP Shaklee mengandungi kesemua Asid Amino yang diperlukan. Membuatkan Arginine berfungsi dengan baik kerana saling melengkapi dengan kesemua Essential Asid Amino. Jadi ia dapat berfungsi dengan lebih baik sekaligus meningkatkan sensitiviti terhadap penyerapan insulin.

Mereka yang mempunyai masalah bacaan gula dalam darah yang tinggi sangat memerlukan ESP ni sebagai makanan tambahan. Untuk ibu-ibu yang mengalami GDM juga sangat disarankan.

InsyaAllah boleh kita amalkan untuk kesihatan yang lebih baik.

Kak fiza
012 4513311

No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...