Tuesday, September 13, 2016

LANDMARK STUDY: PROF. GLADYS BLOCK DIBERI KEBENARAN UTK JALANKAN LANDMARK STUDY

LANDMARK STUDY

Sambungan dari part 1 semalam..

Semalam (graf) dah share tentang landmark study produk shaklee. Study menunjukkan individu yang mengamalkan supplement shaklee dalam jangkamasa 15-20 tahun mempunyai tahap kesihatan yang lebih baik daripada mereka yang tidak.

Dan landmark study ni dibuat okeh pihak ketiga iaitu Prof. Gladys Block. Kenal tak siapa Prof Gladys Block ni? Beliau lah yang mencipta pyramid makanan yang menjadi rujukan seluruh dunia.

Beliau juga lah yang Shaklee beri kebenaran untuk buat Landmark Dietary Supplement Study keatas produk-produk shaklee. Dan hasil kajin menunjukkan result yang sangat bagus untuk produk shaklee.

Sebagai orang Profesor dalam bidang Epidemiology dan Nutrisi, Dia sebenarnya sangat risau dengan trend yang berlaku di kaca televisyen sana, sebab semua orang bercakap mengenai multivitamin dan claim makan vitamin utk kesihatan lebih baik dan sebab itu lah wujudnya Land Mark Study pada 2002, yang dijalankan oleh Kathleen M. Fairfield, dan Robert H. Fletcher, dari Harvard Medical School. Publication yang dikeluarkan oleh Journal of the American Medical Association mennyatakan orang dewasa perlu mengambil vitamin untuk hidup lebih sihat.
Mungkin selepas mengetahui tentang vitamin Shaklee, dan matlamat Roger Barnett untuk mendapatkan data saintifik tentang kebaikan shaklee. Dr Gladys Block sendiri yang approach Shaklee, untuk melakukan kajian. Ye, kali ini Roger Barnett sangat yakin dan memberi Full Control kepada Dr Gladys Block untuk melakukan kajian, dengan mengkaji pengamal tegar Shaklee, pengamal multivitamin lain,dan juga yang bukan pengamal multivitamin. Selain Dr Gladys Block mendapat kuasa penuh. Shaklee nak kajian itu dipublish dalam jurnal peer review. Ianya sangat penting supaya semua metodologi penyelidikan yang dilakukan oleh Dr Gladys Block di pantau oleh pihak ketiga, untuk mengukuhkan lagi keputusan yang diperoleh oleh Dr Gladys Block adalah tepat dan meyakinkan.
Shaklee kena terima keputusan ini seadanya, adakah vitamin shaklee ini sangat bagus, atau vitamin shaklee hanya biasa-biasa saje, sebab semua result akan dipublish oleh Dr Gladys Block. Jadi kalau result tu tak memihak Shaklee, tentu sekali ianya menjatuhkan martabat Shaklee yang sudah 50 tahun lebih bertapak dalam dunia nutrisi. Ini memang misi HIDUP atau MATI shaklee.
Pilihlah dengan bijak. Produk yang dah dibuat kajian dengan saintis dan study yg berbillion2 ataupun produk yang hanya wujud tanpa semua tu. Kita semua bijak memilih. Bukan utk jangkamasa yg singkat ini tetapi utk jangka panjang!

Fiza | 012 4513311

No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...