Thursday, April 3, 2014

Nak Harga Ahli..Wajib Jadi Ahli

ok...tgk tajuk pun dah tahu kan apa maksud sebaliknya...bermula 1April Shaklee telahpun kuatkuasakan undang2 ini dan semua pengedar (SID) wajib patuh pada peraturan yang ditetapkan atau keahlian bakal digantung & berkemungkinan juga bakal di terminate terus..

saya memulakan langkah bersama Shaklee pada awalnya memamg utk mencuba sendiri produk yang semakin popular & terbaik ini..pada bulan September 2013 saya terus sign up dengan Mami (upline) saya sekarang iaitu Kak Miah..ada juga niat untuk berbiz bila tgk setiap hari ada je update dari Kak Miah pasal Shaklee..dah lama teringin nak join tp terfikir boleh ke?..sbb sebelum ini dah bermacam2 MLM dah masuk tp semua hampehhh...
tp tenyata di Shaklee lain pada yang lain..

ok..kita berbalik pada HARGA!!...saya sign up pd September 2013...bulan pertama beli mmg untuk makan sendiri & ada la beberapa org kawan berminat nak cuba bila saya story pasal shaklee ni..sejujurnya saya jual pada mereka dengan HARGA RETAIL yang dipamirkan..kalau ada pun mungkin terkurang sen2 tu atau digenapkan angkanya saja..saya mmg tak pernah survey harga SID lain & berapa mereka jual...huhu..jahilkan saya ni..langsung tak survey market..
Happy sangat2 sbb bulan pertama dapat bonus walaupun tak byk...teruja utk start BIZ Shaklee ni..

Oktober 2013 saya mula la cuba buat promosi utk betul2 BIZ la katakan...post kat FB personal..buat FanPage..boleh klik link ni (Qisya E Shoppe)..saya cuba applykan FB ads utk promote..Alhamdulillah daripada iklan tersebut mmg saya dapat banyak pm/sms..tapi bila saya pm harga semua diam..xde sorang pun nak beli..(saya PM HARGA RETAIL)...bermula dari situ saya dah frust..tertnya2 jugak la..kenapa?mengapa?mcm mana nak buat?..semua persoalan timbul & bulan October SALE saya hanya lah ESP sahaja!..itu pun jiran sebelah rumah yang beli..sbbkan jiran bagi la diskaun ckit tp masih 'above' harga ahli ye kwn2 semua...:)

so..saya cuba share dengan kwn2 tentang masalah ini, baru saya tahu..pengguna shaklee hari ini kebanyakkan membeli dengan harga ahli walaupun belum sign up jadi ahli...owhhhhh..begitu rupanya...xpe..tak give up lagi..

November 2013...hampir2 xde sale bulan itu..update FB/Page tetap macam biasa..& bulan November saya mengalami kemalangan yg menyebabkan kereta masuk workshop hampir 2bulan..disebabkan tak dapat nak meniaga mcm biasa di pasar pagi..saya ambil keputusan balik kg stay dgn mak ayah jap..maklum la suami jauh disisi (PJJ)..
dikampung agak terbatas nak promo online dengan kemudahan internet mcm siput tu..tetapi Alhamdulillah dah nak hujung bulan tiba2 ada sms masuk nak order Collagen..pelanggan ni sebenarnya pernah deal dengn saya semasa bulan promo Collagen pada bulan lepas tp time tu dia belum cukup duit & dia bgtau saya yang saya penah doakan dia moga murah rezeki...(tp serius dah tak ingat)..
so..deal la dgn dia & dia beli Collagen + Vita C yang saya cadangkan tu..harga saya pada dia still 'above' harga ahli & saya belum pernah jual shaklee dengan harga ahli

dikampung ada la juga cuba bagi flyers tp boleh dikatakan 90% tak tau apa itu shaklee & macam2 tanggapan diaorg terutama tentang harga..xpe la kan..bukannya tugas kita memaksa diaorg beli..tp agak kecewa juga la sbb Ostematrix yang saya bekalkan utk emak & ayah langsung diaorg tak usik pun...mak cakap ada la mkn sekali dua...huhu..sedehh..
....sabar fiza...:(

December 2013 bulan Promo Omega..mula la bertindak edar flyers dekat semua customer saya..sebelum tu nak bagitau semua la..saya jual blouse/jubah dekat pasar pagi padang serai..
Alhamdulillah hasil edar flyers semua..ada la yang order barang..masih ramai juga yang tak tahu apa itu shaklee & saya pun story la sikit2 dengan ilmu yang ada walaupun masih baru & masih mengadap BUKU PANDUAN NUTRISI..harga saya jual tetap sama masih harga RETAIL..kalau terkurang pun tak byk la +-5 mcm tu saja...
Online Sale masih mengecewakan..

Jan - Mac 2014..online sale masih lagi mengecewakan..ada la sorang dua kwn2 sekolah/U yang order..banyak order dari pelanggan offline saya..saya nekad tetap jual dengan retail price sbb saya bukannya banyak $$$ utk bagi diskaun kan..ada juga la terlepas 1/2 botol pada harga ahli...itu pun sbb mmg sebelum ni diaorg dah terbiasa beli dengan harga tu..

Bila Shaklee kuatkuasakan pelarasan harga pada bulan ini...saya sangat2 suka...sepatutnya dari dulu lagi kan...ini lah keistimewaan yang kami dapat bila sign up utk jadi ahli shaklee..
hanya bermodalkan RM75 seumur hidup..& HARGA AHLI hanya Eksklusif utk ahli seperti saya sahaja..
sangat2 berbaloi jika anda menjadi ahli shaklee...penjimatan berganda..nak makan sendiri?nak BIZ pun boleh...

so..pada kawan2 yang belum lagi menjadi ahli Shaklee..apa kata cepat2 sign up..tak rugi pun sbb ramai sudah yakin dengan shaklee..produk terbaik & sudah lama dipasaran..
doakan saya berjaya dengan shaklee...InsyaAllah.

sempena bulan promosi OsteMatrix...jom dapatkan harga ahli dengan hanya pendaftaran RM75 atau dapatkan pembelian melebihi RM700 bersamaan dengan 200uv..




Info berkaitan OSTEMATRIX boleh klik SINI
Nak jadi Ahli Shaklee boleh pm fiza (refer SINI)

No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...