Monday, March 27, 2017

RESVERATROL MEMBANTU PESAKIT ALZHEIMER

ALZHEIMER @ NYANYUK

Penyakit yang sering dialami Lelaki dan wanita berusia ini boleh dikurangkan dengan pengambilan Anggur. Resveratrol adalah sejenis polyphenol didapati dapat menurunkan Beta Amyloid pada pesakit Alzheimer. Anggur juga dikatakan baik untuk kesihatan otak manusia.

Sebelum ini ada Kak Fiza kongsikan bagaimana Alzheimer ini terjadi. Ia disebabkan kemerosotan sel neuron pada bahagian otak.

Sel neuron ni merupakan asas bagi sistem saraf. Apabila sel saraf neuron rosak, ia tidak mampu untuk menghantar signal (pesanan) daripada otak ke seluruh bahagian badan yang lain.


Keadaan inilah yang menyebabkan pengidap alzheimer lambat untuk bertindak balas apabila diajukan soalan atau perlu untuk mengingati sesuatu.

Bagaimana Resveratrol Membantu Pesakit Alzheimer?

Apabila pesakit alzheimer mengambil resveratrol, maka, di sinilah resveratrol akan mula memainkan peranan untuk membaiki dan memulihkan kembali DNA sel yang rosak.

Di samping itu, resveratrol juga turut membantu penghasilan sel baru yang sihat.

Resveratrol ni paling mudah untuk diperolehi daripada Vivix.

Kajian juga mendapati dengan memberikan Resveraterol dalam dos yang tinggi kepada pesakit Alzheimer’s tahap kemererosotan fungsi otak semakin berkurangan dan ada yang terus berhenti.

Pesakit diberikan Resveraterol yang bersamaan dengan 1000 botol wine setiap hari dan keadaan pesakit Alzheimer tidak menjadi semakin kronik malah bertambah sihat.

Didapati bahawa kadar protein beta amiloid kekal pada tahap yang sama dan tidak berkurangan sepertimana terjadi kepada pesakit lain.

Pengambilan awal Vivix secara konsisten mampu melindungi sel-sel kita dari lebih teruk sekaligus mengelak penyakit Alzheimer terjadi.

Hadiahkan buat ibu dan ayah agar mereka dapat menikmati hidup yang lebih baik. Supaya mereka dapat beribadah dengan tenang dan dapat bermesra dengan jiran tetangga tanpa ada sebarang penyakit.

Kak fiza
012 4513311

No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...