Thursday, July 9, 2015

VITAMIN SEMULAJADI UNTUK KESUBURAN LELAKI


Tak tau la pasai apa 2/3 hari ni..byk story bab kesuburan plak dah..hehe..layan je lah yer..asalkan bermanfaat untuk semua.

Selain pemakanan, tahap kesuburan lelaki boleh dibantu dengan pengambilan vitamin Shaklee. Pada yang belum tahu, vitamin Shaklee adalah semulajadi dan inshaAllah dijamin selamat selaras dengan kualitinya.

Jom kita tgk:




Zinc Complex
Badan manusia tak dapat menyimpan zink secara semula jadi. Dos yang perlu adalah 11mg bagi lelaki. Zink terdapat dalam daging, ayam, makanan laut, kekacang, bijirin dan produk tenusu.

Paling mudah anda hanya perlu mengambil suplemen Zink Complex Shaklee. 1 biji Zink Complex Shaklee memberikan 15mg (100%) keperluan harian dan 115mg Calcium (12% daripada keperluan harian).

Zink membantu lelaki dari meningkatkan nafsu seks. Juga perlu untuk penghasilan sperma. Masalah jumlah air mani menurun dan tahap testosteron yang rendah juga dapat dielakkan.





CoQ10 Shaklee
CoQ10 banyak terdapat dalam sumber makanan laut dan juga organ lembu. Kandungan CoQ10 ini menurun seiring dengan usia haiwan tersebut. CoQ10 adalah satu nutrien penting untuk meningkatkan mortaliti sperma di dalam air mani. Ia merupakan antioksidan yang membantu melindungi sel dari kerosakan disebabkan oleh radikal bebas.

Kandungan CoQ10 yang tinggi dalam CoQ Health Shaklee merupakan jawaban kepada mereka yang mempunyai masalah mortaliti sperma dalam air mani.

Kajian klinikal awal juga menunjukkan bahawa CoQ10 boleh:

  • Meningkatkan fungsi imun dalam orang dengan HIV atau AIDS
  • Meningkatkan kualiti sperma dan meningkatkan kesuburan lelaki
  • Digunakan sebagai sebahagian daripada rawatan untuk penyakit Parkinson


Vitamin E 
juga dikenali sebagai Vitamin Cinta. Pada 1922, satu kajian menunjukkan bahawa tikus yang diberi TANPA Vitamin E menjadi tak subur dan tak membiak. Namun, mereka telah diberikan minyak gandum yang kaya vitamin E dan kesuburan tikus tersebut kembali pulih.

Sekarang, kajian terhadap vitamin E membuktikan ia bertindak sebagai pelindung dan meningkatkan kesihatan sel tubuh. Setiap bahagian badan kita terhasil dari berjuta sel yang membentuk tisu dan organ-organ seperti pembiakan, sperma dan lain-lain.

Kajian lain pula membuktikan Vitamin E mempertingkat kesihatan dan kualiti sperma. Pergerakan sperma, peratus sperma hidup dan peratus daripada spermatozoa normal, semuanya meningkat dengan penambahan vitamin E.

Kesimpulannya, pengambilan supplemen yang tepat adalah berkesan dan membantu dalam meningkatkan kesuburan lelaki dan kesannya biasa akan nampak dalam tempoh paling cepat 4 minggu bergantung kepada setiap individu.

Ketahui 10 jenis makanan yang mampu meningkatkan kesuburan lelaki di dalam entry fiza yang lepas. Inginkan maklumat lanjut boleh terus hubungi fiza yer. (0124513311)

No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...