Monday, June 9, 2014

Cara menghilangkan "BLACKHEAD" dan "WHITEHEAD" dengan Vitamin E Shaklee

Wah..masalah yang rasanya semua wanita alami termasuk saya. Malahan ada yang sanggup menghabiskan ratusan ringgit untuk masalah ini. Petua yang sangat mudah hanya dengan pengambilan Vitamin E Shaklee yang KONSISTEN. Sebelum itu apa kata kita tengok apa tu sebenarnya "BLACKHEAD" dan "WHITEHEAD"


BLACKHEAD
Merupakan kumpulan sebum yang tampak seperti pori-pori terbuka yang membesar dan menghitam pada permukaan wajah dan mudah dikeluarkan. Nama dalam perubatan adalah Open Comedo. Merupakan lebihan minyak & kulit mati yang terkumpul akibat daripada kumpulan whitehead yang tidak dibersihkan. Sel kulit menjadi mati disebabkan pori-pori kulit berminyak menjadi semakin besar & kasar. Apabila pori-pori terhalang sepenuhnya maka terjadilah JERAWAT!. BLACKHEAD akan menyebabkan JERAWAT!


WHITEHEAD
Istilah perubatan Closed Comedo Merupakan gumpalan sebum yang terjadi di bawah permukaan kulit wajah yang tersumbat dengan kotoran dan lemak. Permukaanya tertutup sehingga sulit dikeluarkan. Biasanya, muncul di area T (dahi, hidung, dan dagu), juga di bawah mata dan pipi. Ianya tampak putih kekuningan seperti benjolan kecil-kecil di bawah kulit. Elakkan menghilangkannya dengan cara memicitnya. Ia akan merangsangnya menjadi jerawat bernanah yang akan merosakkan wajah, sehingga menyebabkan infection. WHITEHEAD boleh hilang dengan cara scrub yang betul.



Cara menghilangkan "BLACKHEAD" dan "WHITEHEAD" dengan Vitamin E Complex

  1. Cuci muka anda sebersih-bersihnya, ambil sebiji(capsule) Vitamin E & cucuk dengan jarum. Akan keluar cecair kehitaman kemudian sapu minyak patinya sebelum tidur. Boleh tunggu sehingga 20minit kemudian bilas tetap paling bagus biarkan sehingga esok pagi baru dicuci. Muka anda akan kelihatan lembut selepas dicuci..:)
  2. Amalkan makan Vitamin E Shaklee sehari 1 biji

InsyaALLAH. Penggunaan yang KONSISTEN akan membuahkan hasil yang menakjubkan. Tips untuk kekalkan awek muda bebas dari masalah "BLACKHEAD" dan "WHITEHEAD"

  • pastikan pengambilan air putih mencukupi. (2-3 liter sehari)
  • cuci muka sekurang-kuranga 2x sehari.
  • tidur yang mencukupi. Paling elok adalah 8jam
  • makan makanan yang mencantikkan kulit seperti sayur-sayuran dan buah-buahan
  • lakukan riadah yang membantu mengeluarkan peluh.
  • kawal makanan berlemak dan tinggi kolestrol.
 
Lagi Info mengenai >>>>> VITAMIN E COMPLEX

Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Konsultasi percuma boleh hubungi fiza:

Afriza Abu Hasan (Fiza) ** Shaklee ID: 949698 ** sms/whatsapp: 012 4513311 /
011 10833115 ** FB Page: Qisya E Shoppe ** email: eija_2004@yahoo.com
 

1 comment:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...