Monday, April 14, 2014

SET DIET SHAKLEE

Risau dengan berat badan yang bertambah? lemak sana sini? Jangan risau lagi..InsyaAllah Shaklee menawarkan rangkaian produk/suplimen yang dapat membantu anda mengurangkan inci/berat badan anda kembali padaberat yang ideal. Tetapi, perlu fiza ingatkan di sini, bukan hanya dengan mengamalkan suplimen ini sahaja anda terus akan KURUS. NO..NO..NO.. Pada sesiapa yang ingin amalkan produk ini TETAPI tanpa disiplin yang tinggi, tanpa pemakanan yang betul..dinasihatkan untuk TIDAK mencuba produk ini.

Sememangnya, dalam apa juga pengambilan suplimen DIET, anda perlu ada ciri-ciri seperti di bawah:
  • disiplin yang tinggi
  • corak pemakanan yang betul, diet seimbang
  • pengambilan air putih yang mencukupi (sekurang-kurangnya 3L sehari)
Ini akan dapat membantu anda untuk membakar lemak & sekaligus dapat mengambalikan berat badan ideal anda.




Konsep 3B (BAKAR, BUANG & BINA)

Detox 
  • merupakan proses membersihkan usus yang membuang segala toksin, lemak dan lendir yang melekat didinding usus dan dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Apabila dinding usus kita bersih, badan kita secara automatik dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. 
  • Herb Lax dan Alfalfa Complex adalah sesuai untuk Detox. Pengambilan air yang cukup adalah sangat-sangat penting semasa proses ini. Namun bagi mereka yang mengalami masalah sembelit boleh mencuba Herb Lax. Manakala bagi yang tidak mempunyai sebarang masalah pembuangan boleh mencuba Alfalfa Complex. Ibu-ibu yang sedang menyusu anak TIDAK digalakkan untuk mengambil Herb Lax kerana dikhuatiri akan memberi kesan kepada anak.

 

Memecahkan Lemak

  • Pengambilan Lecithin & Omega Guard mampu mmemecahkan lemak yang terkumpul didalam badan kita. Lecitin adalah “pengemulsi lemak semulajadi” kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak, dimana ia menyebabkan lemak itu terapung di dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat pada dinding membran. Lecitin tidak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.
peringatan: perlu kurangkan pengambilan lemak & minyak dalam diet seharian


 

Membina Otot

  • Pengambilan Protein adalah sangat diperlukan untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sehingga 35%. Anda boleh memilih samada Cinch Shake atau ESP / Meal Shake (untuk ibu-ibu hamil).  
  • Protein perlu diambil Kerana apabila lemak diuraikan daripada badan, otot diperlukan untuk menggantikan ruangan yang kosong itu bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam. Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan, pastikan pengambilan protein dalam setiap menu diet anda.

Adalah penting untuk menjaga pemakanan yang sihat & jangan lupa untuk bersenam sekurang-kurangnya seminggu 2x atau sekali seminggu. Jangan mengharapkan hanya semata-mata suplimen untuk menjadikan anda kurus!


Konsultasi percuma boleh hubungi fiza:

Afriza Abu Hasan (Fiza) ** Shaklee ID: 949698 ** sms/whatsapp: 012 4513311 /
011 10833115 ** FB Page: Qisya E Shoppe ** email: eija_2004@yahoo.com

No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...