Monday, December 11, 2017

CARA MERAWAT DAN MENCEGAH PENYAKIT TIBI

Penyakit Tibi boleh dicegah dari awal sebenarnya dan dari awal sejak lahir lagi bayi diberi suntikan BCG. Ini adalah salah satu langkah pencegahan Tibi.
  • Bayi-bayi yang baru lahir mestilah diberi suntikan imunisasi BCG
  • Dapatkan suntikan dos kedua sekiranya tiada kesan parut dan pada umur 12 tahun
  • BCG diberikan secara percuma di semua Hospital serta Klinik Kesihatan Kerajaan untuk mereka yang berumur 20 tahun ke bawah
  • Sekiranya batuk berterusan lebih daripada dua minggu, segeralah berjumpa doktor untuk menguji kahak anda
  • Ahli keluarga atau sesiapa sahaja yang tinggal sebumbung dengan pesakit Tibi dalam tempoh yang lama hendaklah tampil menjalani pemeriksaan

KAEDAH RAWATAN PENYAKIT TIBI
Terdapat 4 jenis ubat yang khas yang sering digunakan untuk merawat penyakit Tibi.
  • Rifampicin (RIF)
  • Isoniazid (INH)
  • Pyrazinamide (PZA)
  • Ethambutol (EMB)
Rawatan biasanya mengambil masa sekurang-kurangnya 6 bulan walaupun pesakit berasa sihat dalam tempoh berkenaan. Pada 2 bulan pertama, pesakit diberi rawatan rapi dimana ia dikehendaki memakan ubat setiap hari yang disaksikan oleh Pengamal Perubatan (Doktor) atau orang lain yang dilantik sebagai penyelia.

Kemudian pada 4 bulan seterusnya ia dikehendaki memakan ubat tiga kali seminggu, juga dibawah penyeliaan. Jika rawatan ini diikuti secara tetap, pesakit berkenaan boleh di sembuhkan.

Shaklee dan TIBI


Setiap Vitamin ini boleh menguatkan sistem imun badan untuk melawan kuman tibi dan melindungi sel daipada rosak.

Jom kita tengok feedback pelanggan yang konsisten menggunakan Vitamin shaklee.

Segeralah berjumpa pakar untuk pemeriksaan dan langkah pencegahan sekiranya anda ada tanda-tanda yang membimbangkan. Tindakan segera mampu mengelak sesuatu yang lebih serius terjadi.

InshaAllah next entry KakFiza akan kongsikan pantang larang bab makanan untuk pesakit tibi. Haaa..bukan sebarangan makanan je tau boleh makan..

Nak tahu lebih lanjut mengenai produk ni boleh je terus hubungi KakFiza 0124513311. InshaAllah, konsultasi terbaik akak berikan nanti.


Atau boleh klik link dibawah untuk pembelian terus di website Shaklee yang mana sangat mudah.


Sekiranya anda berminat menjadi Pengedar Shaklee terus hubungi 0124513311. Kak Fiza memerlukan pengedar di Seluruh Malaysia termasuk Indonesia, Singapura dan Brunei.

Kehadiran anda sangat diperlukan.


No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...