Monday, May 1, 2017

RAWATAN ALTERNATIF UNTUK PESAKIT SLIP DISC

Anda salah seorang pengidap Slip Disc?

Slip Disc juga sangat bahaya. Sekiranya tidak dirawat, penyakit ini boleh melarat dan menyebabkan lumpuh. Sebenarnya, Slip disc ini berpunca daripada pengalihan nucleus pulposes dari tempat asalnya pada bahagian tengah disc.


Apabila gel antara tulang yang berfungsi menyerap tekanan telah bocor, sekaligus akan mengakibatkan pengalihan berlaku. Tulang akan menekan saraf yang mengawal anggota badan kita seperti kaki, tangan dan leher.

Cara Mencegah Berlakunya Slip Disc:
  1. Menjaga berat badan ideal - berat badan yang berlebihan memberi bebanan yang lebih kepada tulang belakang 
  2. Berhenti merokok - nikotin dalam rokok adalah toksik kepada disc. Ia menghalang disc mengekalkan sifat elastiknya kerana toksik menghalang penyerapan nutrient
  3. Amalkan Posture badan yang betul. 

Kaedah Rawatan Slip Disc 
  1. Rawatan Thermal – bertujuan untuk mengurangkan sakit.
  2. Steroid – suntikan steroid dapat menguankan oto belakang dan mengurangkan kesakitan untuk kesakitan biasa.
  3. Fisioterapi – Kaedah senaman yang dijalankan bersama pakar untuk menguatkan otot temasuklah menggunakan tuala panas pada bahagian yang sakit.
  4. Pembedahan – Langkah terakhir di mana disc yang terkeluar akan dikikis. Untuk kes yang serius, kepingan besi akan dimasukkan untuk menyokong tulang belakang namun begitu, gejala Slipped Disc mampu berulang. 



Rawatan alternatif seperti suplemen sangat disarankan dan inshaAllah tak perlu lagi bergantung pada ubat-ubatan. 

Vivix diformulasi dan dipatentkan untuk menembusi sel DNA kita. Kandungan Resveratrol yang tinggi antioksidan yang ada dalam Vivix berupaya membaiki masalah sehingga ke peringkat sel DNA. Vivix juga berfungsi membaiki keanjalan struktur cakera tulang belakang dan mengurangkan risiko slip disc. 

Selain daripada itu, Vivix sangat penting dalam membantu menyokong kesihatan sendi tulang dan kesihatan dalaman tubuh badan kita.

Berikut adalah mereka yang berkongsi kesan menggunakan Vivix dan konsisten sehingga kini.



Boleh juga lihat testimoni lain yang telah Kak fiza sharing sebelum ini --->> Testimoni Slip Disc

Korang nak Vivix..cepat-cepat roger Kak Fiza 0124513311. Nak cantik dan awet muda macam Rita kan..Akak guide dari A-Z. Lagipun sekatang ni ada PROMOSI TWIN PACK tau. InshaAllah, konsultasi terbaik akak berikan nanti.


Atau boleh klik link dibawah untuk pembelian terus di website Shaklee yang mana sangat mudah.


Sekiranya anda berminat menjadi Pengedar Shaklee terus hubungi 0124513311. Kak Fiza memerlukan pengedar di Seluruh Malaysia termasuk Indonesia, Singapura dan Brunei.

Kehadiran anda sangat diperlukan.

2 comments:

wan norasiah said...

Slip disc lama baru terasa

Fiza Hasan said...

Betul tu wan norasiah

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...