Tuesday, May 2, 2017

PULIHKAN STROKE (ANGIN AHMAR) DAN SIHAT SEPERTI SEBELUMNYA

Stroke boleh menyerang sesiapa sahaja tak kira muda atau tua. Golongan yang berumur dan berpenyakit lebih berisiko tinggi.


Stroke merupakan gangguan fungsi otak yang terjadi secara mendadak, disebabkan oleh pembuluh darah di otak yang terganggu. Ia juga boleh mengakibatkan kematian.

Kajian mendapati penderita Stroke diMalaysia di dapati meningkat setiap tahun sehingga ada yang menyebabkan kematian.

Punca terjadinya Stroke
Punca Stroke adalah disebabkan oleh berlakunya penyumbatan,penyempitan atau pecahnya pembuluh darah yang menuju ke otak sehingga darah dan oksigen berkurang di kawasan tersebut. Saraf otak telah rosak dan sel-sel telah mati.


2 jenis stroke
  • Jenis Ischemic
Plaque terjadi disebabkan ada luka yang tercabut dan melekat pada salur darah di otak. Ini mengakibatkan Oksigen tak sampai ke sel otak sekaligus menyebabkan sel otak rosak dan terjadinya stroke
  • Jenis Hemoragic (pendarahan)
Jenis ni disebabkan Salur darah pecah di dalam otak itu sendiri. Biasanya jenis ini, sel otak adalah kurang rosak dan masih boleh di selamatkan.

Antara tanda-tanda serangan Strok:
  • Rasa pusing kepala,sakit kepala yang mendadak tanpa sebab yang jelas
  • Rasa bingung, celaru dan keliru
  • Sebelah mata kabur secara tiba-tiba
  • Susah untuk berjalan dan hilang keseimbangan badan secara mengejut
  • Terasa seperti hendak mati dan kaku/kebas pada muka,tangan,kaki atau sebahagian tubuh sahaja
  • Rasa mual atau muntah-muntah
  • Terasa seperti hendak pitam,atau pengsan secara tiba-tiba
  • Kesukaran untuk bertutur dan perkataan yang disebut tidak jelas
Vivix dapat membantu pesakit Stroke menjadi lebih sihat seperti sedia kala.
Kajian saintifik telah membuktikan Vivix adalah sebagai salah satu ikhtiar untuk penyakit stroke.

1. Resveratrol (kandungan yang ada dalam anggur Muscadine) dalam Vivix adalah 10 kali lebih kuat dan sangat membantu menguatkan sel dan meningkatkan hayat sel.

2. Vivix membantu melindungi dan memperbaiki hingga ke peringkat sel DNA yang rosak, mati dan tidak normal akibat serangan berjuta-juta perosak setiap hari.

3. Vivix membantu mengaktifkan semula sel-sel yang terlibat dalam pengawalan genetik utama yang merosot dan menggalakka sel menjadi sihat semula.

4. Vivix membantu menurunkan paras kolesterol dalam darah dan menghalang pengoksidaan kolesterol LDL (kolesterol jahat). Oksidasi LDL ini yang akan menyebabkan serangan kardiovaskular

5. Ramuan 4 jenis bahan utama Vivix menggalakkan pertumbuhan semula mitokondria (penjana tenaga) dalam setiap sel tubuh kita. Vivix juga tinggi antioksidan yang membantu menguatkan sistem pertahanan tubuh.

6. Purple carrot membantu dalam kesihatan salur darah dan platlet yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.

7. Elderberry pula membantu dalam perlindungan tubuh terhadap penyakit kardiovaskular, stroke dan serangan jantung.

Jom kita tengok beberapa Testimoni mereka yang sembuh dengan Vivix.




Korang nak Vivix..cepat-cepat roger Kak Fiza 0124513311. Nak cantik dan awet muda macam Rita kan..Akak guide dari A-Z. Lagipun sekatang ni ada PROMOSI TWIN PACK tau. InshaAllah, konsultasi terbaik akak berikan nanti.


Atau boleh klik link dibawah untuk pembelian terus di website Shaklee yang mana sangat mudah.


Sekiranya anda berminat menjadi Pengedar Shaklee terus hubungi 0124513311. Kak Fiza memerlukan pengedar di Seluruh Malaysia termasuk Indonesia, Singapura dan Brunei.

Kehadiran anda sangat diperlukan.

No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...