Saturday, April 8, 2017

IKHTIAR SEMBUHKAN KANSER PAYUDARA

Kanser Payudara adalah PEMBUNUH UTAMA WANITA. Kira-kira 95% kes Kanser yang dihidapi wanita adalah Kanser Payudara.

Kalau dulu, kita sering cakap biasanya Kanser ni disebabkan faktor Genetik tapi tidak lagi kini. Semua orang dan golongan berisiko mengidapnya. Dan bagi mereka yang mempunyai ahli keluarga yang mengidapnya, perlu lebih berjaga-jaga kerana mereka berisiko tinggi.



Faktor lain yang berisiko menghidap kanser ini termasuk:
  • Umur
  • Jumlah anak
  • Putus haid
  • Kesan radiasi
  • Saiz tubuh
Mereka yang sedang mengalami putus haid atau menopous sangat berisiko dan kebarangkalian mereka diserang kanser ini meningkat sehingga 3kali ganda. Semakin kita meningkat usia, semakin tinggi risiko bakal kita hadapi.

Wanita yang tidak pernah hamil selepas usia 30an juga dikatakan sebagai golongan berisiko tinggi untuk mendapat kanser. Begitu juga terhadap wanita yang memiliki tubuh badan yang gemuk terutama selepas putus haid. Lebihan lemak dalam badan mereka mempunyai paras estrogen yang tinggi yang mungkin akan mendapat kanser.

Penghidap kanser payudara akan mengalami perubahan berikut:
  • Perubahan saiz dan bentuk payudara yang mempunyai ketulan
  • Ruam di kawasan puting payudara, cecair keluar daripada puting serta keadaan puting yang tertarik ke dalam. 
  • Keadaan barah lebih teruk apabila puting berdarah.
  • Ketulan atau bengkak di bahagian bawah lengan.
Kanser payudara juga boleh dikategorikan kepada 4 tahap.

TAHAP 1
Ketumbuhan barah barah pada tahap ini hanya sebesar 2cm atau kurang. Sasaran serangan pula terhad di kawasan payudara sahaja.

TAHAP 2
Tumbesaran barah meningkat ke 2cm dan 5cm. Dalam peringkat ini, sasaran mula meluas ke bahagian bawah ketiak atau nodus limfa.

TAHAP 3
Pada tahap ini, sel barah mula merebak ke kawasan kulit dan otot-otot bahagian dada.

TAHAP 4
Sel-sel barah terus menjalar ke organ-organ yang lebih jauh daripada kawasan payudara. Antaranya di nodus limfa leher, paru-paru dan tulang.

Sekiranya penghidap tidak diserang kembali kanser terbabit dalam tempoh 5 tahun, ia menunjukkan tanda penyembuhan kepada kanser payudara. Pesakit yang menghidap kanser ini pada tahap 1 mempunyai 80 peratus kadar sembuhan, 50 – 75 peratus di tahap kedua, 30 – 40 peratus di tahap ketiga sementara hanya 10 peratus sahaja kadar sembuhan di tahap keempat.

Terdapat jugak kes, selepas 7 tahun ketulan dibuang, kanser kembali menyerang dan akhirnya ada yang menyebabkan kematian.

Bagaimana Resveratrol di dalam Vivix membantu mereka yang mengidapnya?
Vivix membaik pulih hingga tahap selular bagi menangani sel kanser dari terus membiak dan menjadi tumor seterusnya kanser.

Resveratrol di dalam Vivix berperanan besar untuk memperbaiki semula sel-sel hingga peringkat selular/DNA.

Kajian klinikal Vivix dan kanser telah dijalankan bagi melihat keberkesanan Resevratrol dalam mengatasi kanser payudara. Kajian ini telah diterbitkan dalam research paper yang bertajuk 'Resveratrol Induces Growth Inhibition and Apoptosis In Metastatic Breast Cancer Cells Via De Novo Ceramide Signalling' yang diterbitkan hasil kerjasama beberapa orang peneyelidik iaitu Scarlatti F, Sala G, Somenzi G, Signorelli P, Sacchi N, dan Ghidoni R.

Kesimpulannya daripada hasil kaj8an, Vivix mampu bertindak sebagai makanan tambahan yang boleh menyokong kepada cancer prevention dan juga cancer treatment disebabkan 4 keputusan ini:
  1. Resveratrol membantu menurunkan poliferation index
  2. Resveratrol membantu menurunkan peratus cancer cell viability
  3. Resveratrol membantu menurunkan number of cancer colonials
  4. Resveratrol membantu meningkatkan apoptosis
InshaAllah..Kak fiza akan kongsikan kajian diatas secara terperinci pada entry akan datang.

Sebelum ini juga, pernah dikongsikan beberapa testimoni Kanser Payudara yang konsisten mengamalkan Vivix. 




No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...