Thursday, April 6, 2017

CARA CEPAT TURUNKAN TEKANAN DARAH TINGGI

Assalamualaikum..

Satu lagi penyakit 'silent killer' ni iaitu Hipertensi atau Darah Tinggi. Jangan ambil mudah tau dengan penyakit darah tinggi ni. Bahaya!

Biasanya dapat dikesan bila sudah mengalami komplikasi masalah kesihatan lain. Barulah dapat kesan bacaan darah tinggi dan berada pada tahap yang parah. Tekanan darah tinggi boleh menyebabkan stroke tau dan itu yang dialami oleh ibu mertua kak fiza dulu.


Penyakit ini berlaku disebabkan oleh tekanan di dalam saluran darah arteri sentiasa pada kadar yang tinggi daripada kadar biasa. Akibatnya jantung terpaksa berkerja keras lebih dari biasa. Jika berlarutan, pesakit mungkin mengalami komplikasi kesihatan yang teruk dan mungkin berhadapan dengan penyakit lain pula nanti.

Simptom awal Darah Tinggi
  • Kerap sakit kepala
  • Mudah marah dan kerap stress
  • Masalah pengihatan kabur dan kurang jelas
  • Cepat letih dan penat
  • Sakit dada dan sukar bernafas
  • kerap pitam dan pengsan
  • Degupan jantung luar biasa
  • Ada darah di dalam air kencing
Adalah perlu untuk segera berjumpa Doktor jika terdapat simptom di atas untuk dapatkan nasihat dan rawatan. Ini penting untuk pastikan bacaan darah tinggi anda berada ditahap normal dan terkawal.


Anda mungkin berisiko tinggi menghadapi masalah Buah Pinggang yang kronik, serangan jantung dan risiko serangan stroke jika anda tidak mendapatkan pemeriksaan awal.

Tanda-tanda awal anda mengidap darah tinggi ialah kerap sakit kepala, kerap rasa berdengung dan berdesing ditelinga, kerap pitam dan mudah rasa tertekan (stress). Sebab itu pentingnya pemeriksaan awal untuk pastikan bacaan tekanan darah normal, bebas masalah gula dalam darah dan bebas kolestrol.

Bagaimana nak kawal bacaan darah tinggi?
  • Jangan skip ubat hospital tapi jika boleh elakkannya jangka waktu yang lama
  • Ubah gaya hidup kita supaya lebih sihat, amalkan pemakanan seimbang dan kawal pengambilan garam dan gula.
  • Elakkan stress
  • Kawal kenaikan berat badan

Bagaimana Vivix Shaklee membantu pesakit Darah Tinggi
Khasiat Resveratrol yang terbukti oleh kajian saintifik dan mempunyai kesan opitimum terhadap kesihatan. 

Terbukti Resveratrol membantu melambatkan Proses penuaan, merendahkan kolestrol, mencantikkan bacaan tekanan darah, meningkatkan prestasi tubuh (atlet) dan membantu mengurangkan berat badan.

VIVIX sememangnya membantu merawat dan nemperbaiki sel DNA kita supaya kembali sihat. Mendapan lemak yang terbina di dalam saluran darah pesakit darah tinggi tadi juga akan dikeluarkan. Apabila Plak/Mendapan yang ada dalam salur darah tadi telah keluar, saluran darah akan kembali lancar dan tidak sempit. 

Kemudiannya, Jantung dapat mengepam darah kesuluruhan badan secara normal dan tidak terbeban lagi. Tekanan darah juga akan kembali normal.

Berikut, beberapa Testimoni mereka yang mengamalkan Vivix untuk baik pulih kesihatan mereka.



Darah Tinggi, Sakit Saraf, Payudara Berdarah Berjaya Di Rawat Dengan Vivix Shaklee (english Subs)






Ingin dapatkan Vivix Tonik Ajaib ni, boleh terus wsap Kak Fiza 0124513311. InshaAllah, konsultasi terbaik akak berikan nanti.

Atau boleh klik link dibawah untuk pembelian terus di website Shaklee yang mana sangat mudah.




Sekiranya anda berminat menjadi Pengedar Shaklee terus hubungi 0124513311. Kak Fiza memerlukan pengedar di Seluruh Malaysia termasuk Indonesia, Singapura dan Brunei.


Kehadiran anda sangat diperlukan.

No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...