Saturday, April 22, 2017

APA ITU CYST? KETAHUI CARA KECUTKAN CYST TANPA PEMBEDAHAN

Perkahwinan yang dibina pastinya pasangan nakkan cahaya mata. Tetapi bila dah bertahun kahwin masih belum ada rezeki pasti ada puncanya.

Semestinya masalah kesuburan yang menghantui pasangan yang belum ada anak ni. Kak Fiza dan suami juga satu ketika dulu, hampir 4 tahun tunggu untuk dapat anak sulung. Pada ketika itu, report HSG akak menunjukkan kedua-dua tiub fallapio tersumbat. Allahuakhbar...sedeh kan..

Hari ini nak kongsikan salah satu penyebab pada masalah kesuburan iaitu ketumbuhan Cyst.

Apa itu Cyst?
Cyst ialah sejenis ketumbuhan atau kantung tidak normal yang terbentuk di mana-mana organ dalam badan kita. Ia boleh mengandungi udara, cecair atau selaput. Sebab itu dipanggil cyst kerana ketumbuhanan ini mengandungi cecair/fluids, samaada air, cecair becampur protien, darah beku, darah haid, minyak dan lemak, lendir. Ia boleh disertai dengan  daging yang mungkin jenis kanser, rambut , cartilage, tulang dll.

Sumber: karangkraf.com

Seringkali yang terjadi pada wanita ialah Ovarian Cyst.




Simptom Ovarian Cyst
  1. Berasa sakit pada bahagian bawah perut sekitar kawasan ari-ari .
  2. Kitaran haid menjadi tidak menentu dan berlaku pendarahan tidak normal,
  3. Kerap membuang air kecil atau masalah membuang air besar seperti sembelit juga boleh berlaku, terutama jika saiz cyst sangat besar.
  4. Perut membesar tanpa hamil
  5. Mandul , kurang subur atau berulang kali gugur
  6. Tiada selera makan, susut berat badan, selalu mengalami keletihan adalah simptom yang merisaukan.
Ovarian Cyst 
Ovarian cyst ni boleh terjadi apabila hormon wanita tidak seimbang. Hal ini biasanya disebabkan oleh kurangnya Hormon Progesteron dan Hormon Estrogen yang berlebihan. Wanita dewasa cenderung mengalami masalah ini.  

Sesetengah kes melibatkan Cyst tidak la bahaya dan boleh hilang secara spontan tetapi ada keadaan dimana Cyst yang akan terus membesar dan perlukan rawatan lanjut seperti pembedahan membuang ketumbuhan Cyst tersebut. Ada juga keadaan, jika dibiarkan Cyst ini akan menyebabkan Kanser Ovari.

Terdapat beberapa kes dimana ada yang berjaya sembuh dari Ovarian Cyst tanpa pembedahan setelah mengamalkan Vivix Shaklee.

Bagaimana Vivix membantu mereka yang ada Cyst ni?

Vivix sangat disyorkan pada mereka yang mengalami masalah seperti Cyst, Fibriod dan lain-lain masalah Kesuburan.


Kandungan Resveratrol yang ada dalam Vivix membantu menyeimbangi pengeluaran hormon sekaligus boleh membantu mengecutkan Cyst. 

Perlu diingatkan bahawa, ada juga kes dimana ketumbuhan Cyst ini berulang kembali walaupun selepas menjalani pembedahan membuangnya. Pada mereka yang pernah mengalaminya perlu sentiasa berwaspada dengan keadaan ini dan perlukan pengambilan Vivix sebagai Suplemen tambahan.


Pada entry sebelum ini, ada juga kes mereka yang berjaya sembuh dari Cyst asbab pengambilan Vivix. Juga ada dikongsikan Masalah Kesuburan yang sering berlaku kini.

Jom kita tengok beberapa lagi Testimoni Cyst yang mengamalkan Vivix sebagai Ikhtiar.


Dapatkan Twin Pack Vivix hari ini juga. Boleh terus wsap Kak Fiza 0124513311. Ada PROMOSI TWIN PACK tau. InshaAllah, konsultasi terbaik akak berikan nanti.


Atau boleh klik link dibawah untuk pembelian terus di website Shaklee yang mana sangat mudah.


Sekiranya anda berminat menjadi Pengedar Shaklee terus hubungi 0124513311. Kak Fiza memerlukan pengedar di Seluruh Malaysia termasuk Indonesia, Singapura dan Brunei.

Kehadiran anda sangat diperlukan.

No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...