Sunday, September 25, 2016

VIVIX SUPLEMEN TERBAIK MEMBANTU MERAWAT PENYAKIT PARKINSON

VIVIX SHAKLEE SUPLEMENT TERBAIK MEMBANTU MERAWAT PENYAKIT PARKINSON

Alhamdulillah..dah masuk entry ke6 mengenai Penyakit Parkinson telah saya kongsikan. Dalam entry yang sebelum ini sudahpun kita tahu sememangnya tiada penawar untuk menyembuhkan penyakit ini. 

Rawatan terbaik hanyalah ubat bagi melegakan simptom manakala pembedahan hanya boleh untuk kes-kes tertentu sahaja. Kemerosotan fungsi otak tetap akan berlaku, mungkin lebih pantas dengan tekanan dari persekitaran.

Shaklee mempunyai Vitamin yang membantu merawat sekaligus dapat membentuk sel-sel baru yang membolehkan pengidap mempunyai peluang yang besar untuk pulih. 

Untuk membantu memperbaiki fungsi sel otak dan juga melambatkan kemerosotan kesihatan, pengambilan makanan berkhasiat sangat penting untuk pengidapnya manakala pengambilan suplimen tertentu boleh membantu.

Bagaimana nutrisi dan suplemen dapat membantu pesakit parkinson?

Neurotransmitter dopamine adalah berasal daripada asid amino. Setiap kali kita makan makanan yang kaya dengan protein, badan akan membahagikan asid amino ini kepada 2 jenis. 
  1. 2 asid amino (L-fenilalanina dan L-tyrosine) ditukarkan kepada L-Dopa, yang kemudiannya ditukar menjadi dopamine di dalam otak.
  2. Vitamin dan mineral diperlukan untuk setiap peringkat proses penukaran ini, jadi kekurangan vitamin dan mineral boleh mengurangkan pengeluaran dopamine.
Menyokong pengeluaran dopamine dengan memastikan prekursor yang mencukupi (asid amino) dan faktor bersama (vitamin dan mineral).

Gandingan perubatan moden dan suplemen dapat membantu meningkatkan keberkesanan dan mengurangkan kesan sampingan. Juga membantu mengurangkan gejala morbiditi seperti sembelit, kemurungan, keletihan, dan insomnia.

Bagaimana VIVIX Shaklee bertindak?



Vivix merupakan Minuman botani terhebat yang membantu memperbaiki sel dari peringkat DNA dan mengelakkan sel-sel rosak dari terus di"duplicate" dan menyebabkan penyakit makin teruk.

Vivix Shaklee dengan kandungan resveratrol mampu memberikan sinar baru kepada pesakit Parkinson.

Beberapa kajian tentang kemampuan resveratrol dalam membantu pesakit Parkinson telah dijalankan dan di antaranya ialah kajian yang dijalankan oleh Penyelidik Iowa State University dan telah dikeluarkan di FASEB Journal.



Resveratrol merupakan bahan utama di dalam Vivix. Vivix merupakan satu-satunya suplemen yang membantu merawat hingga ke tahap DNA. Vivix membantu merawat dengan 4 mekanisma/cara vivix bertindak, yang mana telah pun saya kongsikan pada entri yang lepas.


Sokongan ahli keluarga juga amat penting agar pesakit dapat melalui keadaan ini dengan hati yang tenang dan terbuka. Ini kerana gangguan emosi dan tekanan mampu membuatkan penyakit ini bertambah teruk.

Selain Vivix, terdapat juga vitamin sampingan lain yang sesuai untuk disyorkan kepada pesakit Parkinson ini. Walaubagaimana pun, Vivix semestinya menjadi pilihan utama disebabkan ianya mudah untuk diambil terutamanya warga tua. Hanya 1 atau 2 sudu sehari..mudah kan.😃

Pada entry betikutnya, saya akan kongsikan beberapa testimoni Pesakit Parkinson yang berjaya sembuh atau dapat mengurangkan simptom/gelaja penyakit.




🌹 Your Trusted SID 🌹
Tel/wsap: 012 451 3311
Instagram: afriza_abuhasan





No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...