Wednesday, September 7, 2016

SUNBURN HILANG DALAM SEMINGGU

Apa itu Sunburn?.

Dalam erti kata lain kulit terbakar. Kulit mnjadi merah, pedih, mengelupas, hitam, itu adalah gejala-gejala sunburn.


Penembusan cahaya-cahaya UV ke dalam lapisan dalam kulit akan meyebabkan penghasilan melanin yang lebih banyak. Melanin ini akhirnya akan keluar ke bahagian luar kulit dan menyebabkan kulit kelihatan lebih gelap. Keadaan ini dikenali sebagai 'suntan'. 'Suntan' bukanlah satu petanda bahawa anda sihat. Ini kerana 'suntan' adalah respon kepada kecederaan yang berlaku akibat cahaya UV yang telah merosakkan sel-sel kulit anda. 

Sunburn pula ialah proses bila kulit menjadi terbakar kerana tidak tahan dengan cahaya matahari yang mengenainya. Sunburn tidak selalunya dapat dilihat serta merta. Kadangkala ia mengambil masa sehingga 24 jam untuk melihat kerosakan sebenar yang ditanggung.

Sunburn ni kesan jangka pendek yang kita nampak. Pendedahan kepada cahaya UV ni juga mempunyai banyak kesan negatif lain seperti proses penuaan yang berlaku dengan lebih cepat, pigmentasi seperti jeragat dan lebih menakutkan lagi kanser kulit.

Langkah-langkah Perlindungan dari Cahaya Matahari

✅Menggunakan pakaian berlengan panjang dan menutup bahagian-bahagian lain yang selalunya terdedah kepada cahaya matahari.
✅Makan VITAMIN - Amalkan penggunaan cermin mata yang boleh menyaring cahaya UV untuk mencegah cataracts.
✅Sentiasa mencari tempat-tempat redup.
✅Gunakan lipscreen dengan SPF sakurang-kurangnya 15 untuk melindungi bibir anda
✅Pakai topiSapu losyen sunblock anda mengikut waktu yang ditetapkan atau disyorkan oleh pembuatnya, contohnya setiap sejam, dsb.



Cadangan Supplement Shaklee untuk Mencegah dan Menghilangkan Sunburn

Berikut adalah cadangan supplement yang anda boleh ambil untuk mencegah sunburn. Bagi yang sudah sunburn pun, bole amalkan supplement ni untuk menghilangkan sunburn anda.
Vitamin C
Berfungsi sebagai antioksidan yang kuat, membantu dalam penghasilan kolagen dan memberikan kulit yang lebih cerah dan gebu

Vitamin E 
Berfungsi sebagai antioksidan yang kuat dan menjadi ejen perlindungan UV

B Complex
Melindungi kulit dari pancaran matahari, anti stress dan melancarkan perjalanan darah.

ESP
Sumber protein untuk penghasilan sel badan yang lebih sihat, termasuk sel kulit yang sihat dan cantik, otot, kuku dan rambut yang sihat

Collagen Powder
Memberikan kelembapan dan keanjalan  kepada kulit, mengurangkan pigmentasi, jeragat dan warna kulit yang tak sekata.

Ingin dapatkan ESP dan Vita C dengan harga PROMO bulan ini..terus hubungi akak yer..

012 4513311

No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...