Saturday, September 10, 2016

AMAL SUPLIMEN ADA HEALING CRISIS KE?

"Mula2 ambil vit c dan vit e...warghhhh nape dgn muka aku ni..jerawat halus naik kat muka..dah cuak ni..apa yg tak kena..."

Ada plak kwn ambil set resdung...baru mkn 3hari jerawat naik stail besar2 tu...alamak mcm tu plak!


Haaa..rupanya healing crisis tu...jgn stop vitamin tu semua..terus kan..

Apa itu Healing crisis? ataupun krisis penyembuhan adalah kesan yang dapat dirasai oleh mereka yang mengambil makanan tambahan, terutama vitamin & mineral natural Shaklee. Bukan shj shaklee tp semua jenis vitamin/produk kesihatan.

Ini berlaku bila tubuh kita yang yang banyak radikal bebas mula membebaskan toksin dan membina semula sel-sel tubuh, hasil dari pengambilan pemakanan tambahan bermutu spt Shaklee. Pengambilan makanan bernutrisi tinggi (dalam kes ini, vitamin/mineral Shaklee) membuatkan nutrien ini bertindakbalas dengan oksigen dan menjadikan sistem dalaman kita lebih cergas bekerja.

Oleh yang demikian, tisu2 dan sel2 mula membuang toksin. Jadi, mereka yang pertama kali mengambil nutrien ini akan mula berasa tak sedap badan, mungkin nak demam, sakit kepala, sakit pinggang, muntah2 dan sebagainya.

💖 Antara tanda-tanda anda mengalami HEALING CRISIS.💖
🍥penat melampau
🍥sangat mengantuk
🍥cirit-birit
🍥gatal-gatal
🍥jerawat naik tiba-tiba
🍥loya
🍥sakit kepala

Bukan bermakna tubuh anda tak serasi dengan suplemen Shaklee ni, tapi ini menandakan yang ada tindakbalas sedang berlaku dalam tubuh anda. Ia adalah positif, dan tak lama pun.

Tubuh anda sedang dibersihkan dari segala kekotoran dan toksin yang bersarang kt dlm tu..so utk hilangkannya berlaku lah simptom-simptom kat atas tu..

Apa kena buat??
drink loads and loads of water to help the body to flush out all of those junkies and toxins. Remember, sel-sel tubuh mengambil masa at least 90 days to change/ react.

Kenapakah proses pembuangan toksin boleh mendatangkan kesan sedemikian?

Sebenarnya ia bukan kesan sampingan atau side effect, sebaliknya tindakbalas normal, dan sekiranya anda menghadapi krisis penyembuhan ia adalah petanda yang elok. Maknanya sistem badan anda mula bekerja untuk menjana sel-sel baru dalam tubuh.Umpama sebuah tangki yang berkarat di bahagian dalamnya. Apabila dibersihkan, maka keluarlah karat2nya, lalu tinggallah tangki yang bersih. Tubuh kita seperti tangki itu yang penuh dengan karat. Oleh itu, seperti karat2 yang keluar bila dia dibersihkan, toksin dan benda bahaya akan keluar dari badan kita bila mengambil supplement. untuk mengurangkan kesan healing crisis anda perlu minum sekurang2nya 3 liter air sehari.

So, kepada anda2 yang menghadapi Healing Crisis time mula2 ambil Shaklee jangan la risau… Sebab healing crisis ni kejap je.. tak lama pon… Jangan tak makan terus.. Rugi tau beli mahal2 tapi dah tak makan langsung… Yang penting anda kena bersabar untuk jaga kesihatan..Sebab vitamin ni bukannya ubat, makan hari ni esok terus sembuh..

Kalau anda ada apa2 masalah berkaitan pengambilan vitamin ni, terus hubungi akak tau..

🍥 call/wa/sms : 012 451 3311
🍥 fb : Afriza Abu Hasan
🍥 blog: sweetnyer.blogspot.com
🍥 email: eija_2004@yahoo.com

No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...