Sunday, February 14, 2016

KANSER PEMBUNUH SENYAP WANITA

Lanjutan daripada entry yang lepas mengenai beberapa #testimoni kanser.  Hari ni teringin fiza nak kupas mengenai kanser dan wanita.

Kanser boleh menyerang sesiapa saja, baik muda, tua, kaya, miskin, lelaki, wanita dan kanak-kanak. Di Hari Kanser Sedunia yang jatuh pada setiap tanggal 4 Februari, kanser masih menjadi punca utama kematian di seluruh dunia. Sekurang-kurangnya ada 5 jenis kanser yang paling banyak membunuh wanita.

Kanser merupakan salah satu punca utama kematian global dengan angka mencapai 13 peratus (7.4 juta) dari semua kematian setiap tahun. 70 peratus daripada kematian akibat kanser berlaku di negara berpendapatan rendah dan menengah.

Kanser adalah pertumbuhan sel yang tidak terkawal dan menyebar. Pertumbuhan kanser sering menyerang rangkaian di sekitarnya dan boleh menular (penyebaran kanser) ke tempat yang jauh.

Ada lebih dari 100 jenis kanser yang boleh menyerang hampir semua bahagian tubuh. Tapi banyak jenis kanser yang sebenarnya boleh dicegah dengan mengelakkan paparan faktor risiko am, seperti asap tembakau.

Kanser pada wanita
1. kanser payudara
2. Kanser paru-paru
3. kanser perut
4. kanser kolorektal
5. Kanser serviks (pangkal rahim)

Di negara-negara membangun, kanser serviks merupakan kanser yang paling biasa menyerang.

Kanser utama seperti kanser payudara, kanser serviks dan kolorektal boleh disembuhkan jika dikesan awal dan dirawat dengan cepat.

Vivix Shaklee berupaya membantu merawat pesakit kanser? telah terbukti dengan beberapa testimoni yang kami ada. Boleh juga dirujuk pada entryyang lepas Bagaimana Vivix Membantu Pesakit Kanser








Ingin mendapatkan produk awesome kami? boleh hubungi fiza..

sms/wsap : 012 4513311
cod: sungai petani, padang serai
pos laju seluruh malaysia






No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...