Sunday, May 31, 2015

ABOUT SHAKLEE

Assalamualaikum...hari ni nak bercerita mengenai serba sedikit sejarah shaklee.  Di entry yang lepas di SINI ada fiza ceritakan..jangan jemu membaca yer..

Shaklee bukan dicipta tahun lepas, tapi ia bermula sejak 100 tahun yang lalu, di mana Dr Forrest Shaklee telah membangunkan multivitamin pertama yakni VITAlized MINeral pada tahun 1915! Disinilah bermulanya sejarah Shaklee dan kemudiannya beliau bersama dua orang anaknya memulakan perniagaan pembuatan dan pemasaran produk nutrisi suplemen melalui syarikat Shaklee Corporation pada tahun 1956.

Shaklee memilih untuk menggunakan kaedah perniagaan secara 'Multi Level Markerting' atau MLM sebagai kaedah jualan walaupun pada masa itu ianya kurang dikenali tetapi beliau melakukannya demi menjaga kualiti dan status ekslusif produk.

Melalui falsafah "Living in Harmony with Nature®" Shaklee berkembang pesat dalam tahun 1970-an dan terus kekal sebagai peneraju produk kesihatan yang bermutu, selamat, dipercayai dan mesra alam demi kehidupan yang sihat dan bahagia sehingga kini.

Shaklee Corporation yang beroperasi di Pleasanton, California telah berkembang ke peringkat global di mana cawangan Shaklee kini terdapat di Kanada, Jepun, Malaysia, Mexico, Taiwan, China dan Indonesia. Shaklee Malaysia memulakan operasinya pada Ogos 1995 di Subang Jaya, Selangor.

Kemudian pada tahun 1960, pencuci yang boleh di-biodegrasi pertama, yakni Basic-H telah dicipta. Pada tahun ini juga ESP telah dihasilkan. Vitamin C pula dihasilkan pada tahun 1981.

Shaklee bukan saja pemakanan tambahan untuk seisi keluarga, malah ia telah memperkasa perwira hebat di seluruh dunia.

Kini dimiliki oleh Roger Barnett iaitu Pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutif Shaklee Corporation dan di sokong oleh lembaga eksekutif dan kumpulan korporat. Mempunyai rangkaian di Kanada, Mexico, China, Jepun, Indonesia, Taiwan dan Malaysia.


Penubuhan Shaklee Corporation

Pada penghujung tahun 1955, pada usia 62 tahun, Forrest Shaklee memberitahu anaknya, Forrest Jr. dan Lee bahawa beliau ingin melakukan sesuatu yang boleh memberikan impak terhadap kesedaran masyarakat tentang kepentangan nutrisi dan suplemen. Beliau ingin memulakan bisnes mengedarkan suplemen.

Enam bulan kemudian, tanggal 1 April 1956, Shaklee Corporation ditubuhkan. Pada waktu tersebut, America percaya bahawa negara America adalah the best fed nation. Ini menyebabkan mereka perlu meyakinkan setiap pembeli tentang kepentingan suplemen terlebih dahulu. Untuk memastikan pengetahuan tentang kepenting suplemen Dr. Shaklee memberitahu anaknya, “Kita akan ajar beberapa orang, dan beberapa orang ini akan mengajarkan kepada yang lain.”.

Dengan pelbagai kajian, kerja keras dan komitmen yang tidak berbelah bahagi, akhir keluarga Shaklee telah berjaya menjadi konsep direct selling produk suplemen menjadi satu fenomena pada hari ini. Semuanya bermula dengan keyakinan Dr. Shaklee tentang kuasa penyembuhan dan falsafah “Thoughtmanship” beliau.



SIAPA PULA ROGER BARNETT?

Roger Barnett adalah seorang billionaire muda, CEO dan juga Chairman kepada Shaklee Corporation. Beliau juga pemilik beberapa syarikat besar seperti  Burberry, Beauty.com, Activated Holdings LLC dan banyak lagi. Mr Barnett menerima ijazah sarjana muda dari Yale College (Summa Cum Laude), ijazah undang-undang dari Yale Law School (Editor Kanan, Yale Law Journal), dan MBA dari Harvard Business School.

Mr Barnett telah dipilih sebagai “Global Leader for Tomorrow” oleh Forum Ekonomi Dunia (World Economic Forum) (Davos). Beliau juga telah dipilih sebagai Young Leader Fellow di Jawatankuasa Kebangsaan AS-China Perhubungan dan merupakan ahli Pertubuhan Presiden Muda(Young President’s Organization). Selain itu, Encik Barnett berkhidmat sebagai ahli di Harvard dan Yale Sekolah Kesihatan Awam Majlis Kepimpinan, Majlis Universiti Yale Presiden pada Aktiviti Antarabangsa, Lembaga Pengarah Yayasan Elie Wiesel for Humanity, Lembaga Penasihat 2004 Nobel Peace Laureate The Green Belt Movement Wangari Maathai, Lembaga Pengarah Pengarah Sekolah Bandar San Francisco, dan Lembaga Pemegang Amanah Seni Halus Muzium Yayasan San Francisco. (sumber)


Perbezaan Shaklee

Sentiasa Selamat (Always Safe)

1. Lebih daripada 80 000 ujian kawalan kualiti tahunan dijalankan.
2. Potensi terjamin-pengesahan bahan botani daripada pihak ketiga
3. Ketulenan terjamin- 350 ujian-ujian pencemaran dikendalikan bagi setiap ramuan botani baru.
4. 100% kepuasan terjamin

Sentiasa Berkesan(Always Works)

1. RM300 juta dilaburkan dalam pengujian penyelidikan dan pembangunan
2. Terdapat 70 kajian klinikal bercetak
3. Terdiri daripada 60 saintis Shaklee.
4. Terdapat 55 paten dan paten tertunda.
5. Kajian ulangtahun ke 50 menunjukkan yang pengguna makanan tambahan Shaklee dalam jangkamasa panjang mempunyai kesihatan ternyata lebih baik daripada mereka yang mengambil hanya satu multivitamin atau tiada makanan tambahan langsung.

Sentiasa Semulajadi Sentiasa Mesra Alam ( Always Natural/Always Green)

1. TIADA perasa-perasa tiruan
2. TIADA pemanis tiruan
3. TIADA pewarna atau lemak trans
4. TIADA bendasing tersembunyi
5. TIADA ujian terhadap haiwan
6. TIADA bahan-bahan yang diharamkan
7. TIADA peluntur klorin

Itu lah serba sedikit sejarah shaklee..details ada saya ceritakan pada entry yang lepas di SINI


TEMPAH SEKARANG PRODUK SHAKLEE ANDA!
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=41c831141b8539bbbfc233928f6bf831
Konsultasi percuma boleh hubungi fiza:  

Shaklee ID: 949698
sms/whatsapp: 012 4513311  
FB / Page: Afriza Abu Hasan / Qisya E Shoppe 
email: eijamw@gmail.com

No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...