Sunday, April 19, 2015

Cara Sihat Tambah BERAT BADAN

Wanita sangat prihatin pada bentuk tubuh badan mereka kan? Saya juga!..hihi.  Bagi sesetengah wanita yang bertubuh gempal, pasti nak langsing kan? Nak badan selim jer macam orang lain. Sama la juga bagi wanita yang terlalu kurus, nak tambah berat badan agar kelihatan menarik.




Bagaimana nak TAMBAH BERAT?

Nak tambah berat bagi saya? Sangatlah mudah..boleh up 5kg dalam 3 hari kot…haha. Ramai berpendapat mcm saya, iaitu makan banyak sure berat naik kan?. Sebenarnya salah tau sebab jika pengambilan makanan belebihan tanpa kawalan akan jadi lain pula malah akan memburukkan keadaan.
Hari ni nak kongsi tip yang boleh dijadikan panduan bagi menaikkan berat badan secara sihat & selamat.


Ambil NUTRISI

Menambah berat tidak bermaksud anda perlu kerap mengambil makanan berlemak. Perlu diingatkan anda bukan hanya ingin menambah berat badan tetapi cuba menaikkan otot. Makanan berlemak tidak digalakkan begitu juga dengan makanan ringan.

Sebaiknya pilih makanan sihat yang mengandungi  lemak, karbohidrat serta nutrisi penting yang diperlukan oleh tubuh. Dengan mengambil susu, ikan salmon, daging ayam, pasta, keju, telur serta produk yang mengandungi krim dan protin sangat membantu menambahkan berat badan.

Pilih makanan yang makanan yang mempunyai nutrisi, tidak hanya kalori tanpa zat-zat yang diperlukan.


Rajin BERSENAM

Senaman bukan sahaja untuk menurunkan berat badan, pertimbangan semula, tetapi senaman rutin memainkan peranan besar dalam menaikkan berat badan. Mintalah bantuan pakar berkaitan seperti mengunjugi gym dan sebagainya. Mereka tentunya lebih arif dalam mencadangkan senaman yang boleh dipraktikkan.

Bagi mendapatkan kesan yang lebih cepat, amalkan minuman yang kaya denga protin sebaik selesai melakukan senaman seperti minuman Coklat, ESP & Meal Shake.


Dapatkan TIDUR TERATUR

Ramai menagmbil mudah perihal tidur. Oleh kerana sibuk dengan urusan seharian, maka ia sering diabaikan. Tidur yang cukup dan teratur amatlah penting untuk menjayakan misi naikkan berat. Samada nak kurus, gemuk ke tidur sangat-sangat penting tau!

Shaklee juga ada produk utk tambah berat badan tau!



untuk order boleh klik link di bawah. Untuk Konsultasi percuma boleh terus hubungi fiza.


SET LENGKAP TAMBAH BERAT BADAN


TEMPAH SEKARANG PRODUK SHAKLEE ANDA! 

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=f04c67050a9d82baa7f3cdbe5a084f2a

Konsultasi Percuma Hubungi:

Afriza (Fiza) 
Shaklee ID: 949698
sms/whatsapp: 012 4513311  
FB / Page: Afriza Abu Hasan / Qisya E Shoppe 
email: eijamw@gmail.com


Info: Mingguan Wanita (Disember’ 13)

1 comment:

Dr Akbar Abdullah said...


Info yang menarik. Sekadar berkongsi pendapat, selain itu, untuk memastikan impian kita untuk menambahkan berat badan menjadi kenyataan, kita haruslah mempunyai perancangan yang teliti dan betul. Langkah pertama yang perlu kita lakukan ialah mengenalpasti corak pemakanan kita setiap hari dan menganggar kandungan kalori yang diambil di dalam setiap menu. Kemudian, barulah kita rancang diet baru yang perlu untuk mencapai cita-cita kita. Untuk tujuan ini, kita digalakkan untuk mencatat setiap data di dalam sebuah diari pemakanan.

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...