Friday, November 28, 2014

Tingkatkan Imuninasi Badan Anda

Kita terdedah dengan pelbagai jenis penyakit di zaman ini. Seperti yang kita sedia maklum keadaan persekitaran sekarang menyebabkan anak-anak kita lebih mudah mendapat penyakit.  Anak-anak saya sendiri pada mulanya lemah imunisasi badan. Sebulan sekali mesti 'on off' demam, selsema & batuk. Sejak berkenalan dengan shaklee, Alhamdulillah tiada lagi bekalan ubat klinik.

APA YANG PERLU ANDA TAHU?

Sistem imun adalah sistem daya tahan penyakit. Imun badan ini berfungsi menyerang bakteria dan virus jahat yang cuba bertapak dalam badan kita. Imun badan boleh lemah jika tubuh badan tidak dijaga dengan baik.
APA PULA FAKTOR YANG MELEMAHKAN SISTEM IMUNISASI BADAN KITA?
Antaranya berpunca daripada toksin dalam badan yang menjadi penyebab imunisasi badan kita lemah.

1. Pencemaran
Pencemaran air, udara, bunyi, tanah dan macam-macam lagi. Air yang kita minum sekarang lebih terdedah pada pencemaran.

2. Stress
Badan kita lebih mudah diserang dengan pelbagai penyakit. Elakkan daripada gangguan stress

3. Kurang Tidur
Kurang tidur membawa kepada stress, badan letih tetapi tidak dapat berehat menyebabkan badan terdedah kepada penyakit. 
 
Makan makanan kurang berkhasiat dan tidak seimbang menyumbang kepada kekurangan vitamin dan nutrisi kepada badan.

5. Kekurangan Air
Air sangat penting kepada tubuh sebab air membantu pengaliran darah dan oksigen yang baik kepada tubuh. Bila kurang air memang boleh menjemput penyakit.

6. Merokok
Bahan dalam rokok mengandungi pelbagai racun kepada badan. Perokok memang terdedah dengan pelbagai jenis penyakit.

7. Kurang Bersenam
Bila kurang bersenam, kuranglah peluh keluar daripada badan kita.

Faktor cuaca masakini yang tidak menentu disamping gaya hidup kita yang serba pantas masakini, eloklah badan kita ni mesti kuat melawan penyakit. Kalau tidak memanglah mudah selesema, demam dan batuk.


BAGAIMANA UNTUK MENINGKATKAN SISTEM IMUNISASI BADAN?

Imunisasi badan penting untuk kita jaga. Ia seumpama tentera peribadi kita menjaga badan daripada serangan ejen penyakit seperti bakteria, fungus dan virus. Tahukah anda sekarang banyak penyakit yang kita tak tahu seperti virus influenza, bakteria berdaya tahan, sisa toksin, radikal bebas, panthogens (ejen pembawa penyakit). Ini termasuk daripada negara asing seperti EBOLA, SARS dsb kesemua ini adalah yang melemah daya tahan penyakit atau sistem imunisasi badan kita tanpa disedari. Apabila paras sistem imunisasi di bawah paras optimum, kita akan mudah terdedah kepada penyakit.

Jadi, sebab itulah badan kita perlu mampu melawan dan berdaya tahan, haruslah jaga sistem imunisasi badan dengan baik. Kekalkan ia di tahap optimum supaya kita kekal sihat dna mampu melawan penyakit.

Di bawah adalah antara tips yang anda boleh amalkan:
  • Bersenam - Ambillah 10 mini sehari, sebanyak 3 kali seminggu. Tambah kekerapan apabila anda rasa dah ok pada tahap itu. 
  • Makanan Berkhasiat - Kurangkan amalan processed food, amalkan makanan daripada sumber semulajadi - Minum Air Bertapis & pastikan air yang anda minum itu telah ditapis dengan baik. Penapis yang baik boleh membantu anda sihat dengan cara menjadikan air itu sendiri sihat dan selamat. 
  • Amalkan Pengambilan Supplimen - Sekarang banyak suplemen semulajadi yang boleh membantu kita meningkatkan dan mengekalkan sistem imunisasi kita.

KENAPA KITA PERLUKAN SUPPLIMEN?
Jom..baca lagi info di bawah.



Nutriferon
Nutriferon merupakan protein semulajadi yang mengaktifkan sistem imunisasi badan untuk menghalang penyakit dan meningkatkan daya tahan penyakit. Ia ditemui pada tahun 1954 oleh seorang doktor dan penyelidik biologi. Beliau membuat kesimpulan bahawa sistem imunisasi badan yang lemah menghasilkan interferon yang sedikit.

Nutriferon membantu meningkatkan imunisasi badan dengan menggalakkan penghasilan interferon

Bagaimana Nutriferon bertindak?
1. Apabila badan diserang oleh bakteria / virus
2. Nutriferon akan menghasilkan Interferon
3. Interferon menghantar signal supaya sel imun untuk bertindak
4. Sel imun akan lawan bakteria / virus

Terdapat 4 ramuan hebat dalam Nutriferon bantu tingkatkan imunisasi badan.


CARA TINGKATKAN IMUNISASI BADAN DENGAN SET IMMUNE BOOSTER SHAKLEE
Selain Nutriferon, kombinasi produk di dalam set ini adalah:

1. Sustained Released Vita C Plus
Merupakan imun booster paling hebat kerana terlibat dalam penghasilan antibodi, aktiviti dan fungsi sel darah putih dan paling penting ia terlibat dalam penghasilan interferon. Keperluan kepada vitamin C akan meningkat apabila sistem imunisasi badan berada dalam keadaan tertekan.

Secara semulajadi, vitamin c boleh didapati daripada buah-buahan citrus, manakala zinc boleh didapati daripada sayur-sayuran. Namun anda harus tahu apakah dos buah-buahan dan sayur-sayuran bagi pengambilan seharian untuk membantu anda mendapatkan khasiat yang diperlukan.
Contohnya untuk menyamai 1 tablet Vita C SR Shaklee anda perlu mengambil 7.5 biji oren berkualiti sehari. 


2. Garlic
Ia merupakan antibiotik semulajadi dan juga imun booster yang bagus. Allicin merupakan sejenis bahan aktif di dalam bawang putih yang mengaktifkan penghasilan sel darah putih, meningkatkan penghasilan antibodi dan membunuh sel aktiviti secara semulajadi.
Boleh juga ambil bawang putih secara semulajadi, kalau tahan dengan baunya.
Garlic bantu tingkatkan imunisasi badan.

 

3. Zinc Complex
Diperlukan untuk mengekalkan fungsi imun badan. Bagi individu yang kekurangan zinc, mereka akan alami luka lambat sembuh dan meningkatkan kecenderungan kepada pelbagai panthogens (ejen penyebab penyakit terutama mikroorganisma hidup seperti bakteria atau kulat). Khasiat Zinc Complex membantu meningkatkan imunisasi badan.

 


Jadi, apa tunggu lagi? Sekiranya anda inginkan supplimen tambahan untuk kesihatan keluarga yang berpanjangan terus roger fiza atau boleh terus membuat pesanan online di bawah..

TEMPAH SEKARANG PRODUK SHAKLEE ANDA! 


untuk ORDER Klik sini!


ORDER NOW!!


 ORDER Anda akan DIRECT MELALUI E-SELL Shaklee



Konsultasi percuma boleh hubungi fiza:

Afriza (Fiza) ** Shaklee ID: 949698 ** sms/whatsapp: 012 4513311 ** FB Page: Qisya E Shoppe ** email: eija_2004@yahoo.com

No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...