Sunday, April 16, 2017

PLATELET DARAH NAIK SELEPAS 2 HARI

Bila nampak nyamuk memang takut sangat dengan banyak kes yang ada sekarang ni terutama Demam Denggi.
Sejak akhir-akhir ni, Demam tinggi di Malaysia mencatat rekod tertinggi saban hari dan angka terus meningkat.




Kalau melibatkan demam denggi ni memang jabatan kesihatan ambil serius. Habis satu taman / kampung nanti yang kena pantau.

Denggi ni penyakit berjangkit yang disebarkan oleh nyamuk Aedes. Walaupun tidak berjangkit secara terus daripada orang ke orang, tapi tak mustahil 1 rumah boleh dijangkiti demam denggi. Sebab tu kena jaga persekitaran rumah. 

Apa yang berlaku jika diserang virus denggi?
Apabila virus denggi masuk dalam badan, ia akan menjangkiti sel-sel termasuk sel imun badan. Sel imun pertama yang dijangkiti dipanggil Langerhan cell yang berada dekat dengan kulit. Denggi melepaskan RNAnya ke dalam sel tersebut dan menukar struktur sel yang dijangkiti supaya kehadirannya sebagai 'musuh' tidak disedari, sebaliknya sel-sel imun akan melekat antara 1 sama lain.

Apabila sel-sel yang dijangkiti oleh virus denggi bergerak dalam cecair limfatik, denggi akan mengambil
kesempatan untuk menjangkiti sel lain, termasuk sel-sel dinding saluran darah sehingga menyebabkan kebocoran.


Simptom Awal Demam Denggi:
  • Demam kuat yang mengejut
  • Sakit kepala
  • Bintik-bintik merah seperti ruam
  • Sakit sendi, otot dan belakang mata
  • Pendarahan hidung, gusi dan di bawah kulit.
  • Muntah berterusan
  • Lesu
  • Sakit perut berterusan
  • Pendarahan mukosa ( gusi berdarah, haid banyak, hidung berdarah)
  • Perubahan ujian darah
  • Bukti pengumpulan cecair di dalam peparu
  • Rasa sakit pada abdomen
Ada tak cara nak atasi demam denggi ni. Diharap Video dibawah boleh meningkatkan kesedaran kita semua. Siti Sarah adalah seorang pakar nutrisi daripada Shaklee. Ikuti kupasannya mengenai bantuan dan fungsi suplemen yang sesuai untuk Denggi.



Selain rawatan Doktor yang perlu kita ikut, terdapat rawatan alternatif yang sesuai iaitu Suplemen yang turut membantu melawan penyakit demam denggi dengan berkesan. Ia membantu sistem pertahanan tubuh untuk menghalang simptom-simptom demam akibat virus denggi supaya tidak pergi ke tahap yang lebih membahayakan.


Ramai juga yang syorkan petua traditional dibawah bagi mereka yang ada demam denggi:
  • Sup Ketam – masak sup ketam,makan dan hirup kuah ketam setakat yang mampu
  • Jus daun betik – Daun pokok betik yang matang dan bersihkan.Tumbuk atau kisar daun itu dan perah untuk dapatkan jusnya. Minum satu sudu kecil.
  • Jus buah jambu - khasiat yang tinggi dalam jus jambu dapat melawan radikal bebas dalam badan kita. Kisar dan minum jusnya
  • Jus buah kiwi dan jus daun pegaga - kisar dan minum jusnya.
  • Buah tembikai merah - bagus dimakan begitu saja atau boleh dibuat jus. Ambil dalam kuantiti yang banyak supaya dapat menggantikan air yang hilang dalam badan.

Vivix antara Suplemen tambahan yang boleh Membantu mengatasi masalah kekurangan bilangan sel darah pembeku (Platelet). Apabila disahkan demam denggi, platelet akan turun dan akan menyebabkan pesakit kehilangan bendalir plasma darah dari salur darah ke dalam tisu perantara atau ruang ketiga (third space loss) di antara selaput paru-paru, ruang peritoneum dan sebagainya.

Kapilari darah akan menjadi rapuh dan pada peringkat ini, pesakit terdedah kepada renjatan dan risiko pendarahan.

Vivix berfungsi Menggalakkan kesihatan menyeluruh serta Membaikpulih dan memelihara DNA tubuh untuk memastikan sistem tubuh dapat berfungsi dengan baik.


Vivix juga mampu meningkatkan imun sistem tubuh sekaligus memperbaiki sel dan menghapuskan radikal bebas.

Selain Vivix dicadangkan juga pengambilan Performance Drink dan juga Nutriferon.

Performance Drinks 
Performance Drinks membantu mengimbangi kandungan elektrolit dalam tubuh bagi mengelakkan dehidrasi.
Demam pada suhu yang tinggi akan menyebabkan kehilangan cecair yang banyak di dalam badan. Dengan pengambilan Performance Drinks setiap hari, akan dapat membantu tubuh pesakit daripada kehilangan cecair.
Performance Drinks telah terbukti dengan ujian klinikal dan bertindak seperti minuman isotonik yang bebas karbonat dan kurang gula.

Nutriferon
Pengambilan Nutriferon juga adalah penting kerana Nutriferon adalah ‘immune booster’ yang meningkatkan tahap imunisasi dalam tubuh bagi melawan penyakit.
Nutriferon adalah dipatenkan eksklusif satu-satunya interferon semulajadi didunia, malah formula yang digunakan juga adalah selamat, semulajadi, tulin dan berkesan.
Sekiranya anda mempunyai masalah seperti selalu demam, kerap diserang selsema, alahan, asma dan antibodi lemah, anda sangat disyorkan untuk mengambil Nutriferon untuk menguatkan imunisasi tubuh melawan penyakit.





Jom dapatkan Twin Pack Vivix hari ini juga. Boleh terus wsap Kak Fiza 0124513311. Ada PROMOSI TWIN PACK tau. InshaAllah, konsultasi terbaik akak berikan nanti.

Atau boleh klik link dibawah untuk pembelian terus di website Shaklee yang mana sangat mudah.


Sekiranya anda berminat menjadi Pengedar Shaklee terus hubungi 0124513311. Kak Fiza memerlukan pengedar di Seluruh Malaysia termasuk Indonesia, Singapura dan Brunei.

Kehadiran anda sangat diperlukan.

1 comment:

  1. nyamuk mmg pembawa penyakit...dari mengubati baik hindari wakakaka

    ReplyDelete