Sunday, February 5, 2017

15 FAKTA MENARIK MENGENAI OSTEMATRIX

Assalamualaikum..

Jarang2 sekali dapat update entry baru. Hari ni, akak nak kongsikan beberapa fakta menarik mengenai kalsium OsteMatrix shaklee.

1. OsteMatrix merupakan kalsium yang mudah diserap oleh tubuh kerana mengandungi Magnesium yang membantu memaksimakan kadar penyerapan.
2. Pengambilan secara konsistan 600mg kalsium setiap hari sebelum tidur akan membantu menyelesaikan masalah kebas-kebas, kejang otot, sakit sendi dan arthritis.
3. Pengambilan 1000mg OsteMatrix yang mengandungi kalsium dan magnesium setiap hari dapat melegakan PMS.
4. Magnesium yang terkandung dalam OsteMatrix membantu menstabilkan pergerakan otot. Pergerakan usus (peristalsis) juga akan turut berjalan lancar dengan kehadiran magnesium dan air yang mencukupi. Sekaligus mengurangkan masalah sembelit.
5. Wanita mempunyai risiko lebih tinggi berbanding lelaki untuk mengalami masalah kerapuhan tulang atau osteoperosis akibat dari proses haid, kehamilan, dan juga kelahiran. Terutama bagi mereka yang kurang pengambilan kalsium didalam makanan dan minuman.
6. OsteMatrix mengandungi kalsium tinggi mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, penenang saraf, kerana fungsinya yang mengekalkan saiz pembuluh darah yang sihat. Ini sekaligus menggalakkan tidur yang selesa, menstabilkan degupan jantung, mengurangkan perasaan gementar dan stress.
7. Kalsium dari OsteoMetrix lebih efektif berbanding kalsium dari sumber tenusu untuk menguatkan tulang dan memadatkan tulang sekaligus mencegah sakit tulang seperti osteoporosis dan artritis.
8. Saiz hidangan bagi 1 biji tablet OsteMatrix ialah 250mg, sehari tubuh kita memerlukan 1000mg untuk keperluan kalsium yang mencukupi. Bermakna 4 biji tablet OsteMatrix sudah cukup membekal kalsium seharian kita.
9. Kandungan vitamin D dan kalsium dalam OsteMatrix mampu mengatasi penyakit rickets. 400 IU vitamin D yang terkandung dalam OsteMatrix mampu meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan kepadatan tulang dan menguatkan tulang.
10. Kalsium adalah mineral alkalin dan berkesan memastikan imbangan PH tubuh. OsteMatrix adalah tablet kalsium yang tinggi, sangat membantu mengimbangi PH tubuh anda
11. Selain kalsium dan magnesium, kandungan Zink, boron, manganese dan kuprum yang terkandung dalam OsteMatrix dapat memelihara metabolisma kerangka dan sistem otot.
12. Sebotol OsteMatrix mengandungi lebih kurang 120biji tablet OsteMatrix. Pengambilan 4 biji OsteMatrix sehari boleh membekalkan 1000mg kalsium dengan penggunaan selama 1 bulan.
13-Pengambilan Ostematrix juga membantu mngatasi masalah migrain, masalah kolestrol dan dapat mnggalakkan kulit yang cantik kerana gabungan bahan terutama kalsium menjadikan peredaran darah lebih stabil.
14. OsteMatrix sangat sesuai bagi wanita yang sedang hamil dan juga wanita yg menyusukan untuk mengantikan kalsium yg byk disalurkan ke bayi dlm proses kehamilan dan penyusuan.
15. OsteMatrix dihasilkan dari garam mineral yang diperolehi dari Laut Mati. Tidak mengandungi logam berat dan plumbum sebagaimana kalsium dari sumber tulang dan dolomite.
Jadi, pilih lah kalsium OsteMatrix hari ini. Pastikan ianya terbaik untuk anda. Jangan lupa hubungi Kak fiza 012 4513311

No comments:

Post a Comment