Sunday, November 27, 2016

KEPENTINGAN LANDMARK STUDY

PENTING KE LANDMARK STUDY

Sangat penting sebenarnya, tambahan pula untuk produk tambahan seperti vitamin cekli ni. Shaklee sangat komited nak buktikan pada umum bahawa produknya sememangnya terbaik. Shaklee satu2nya company yang membenarkan Landmark study ni dibuat keatas produknya.


Landmark study ni bukan dibuat oleh pihak dalaman shaklee tetapi melibatkan PIHAK KETIGA. yes! Pihak yang tiada kaitan langsung dengan shaklee tau. Jadi, kajian yang dilakukan adalah ke atas individu yang telah mengamalkan pengambilan VITAMIN/SUPLEMEN lebih 20tahun. Ya..20 dan bukannya setahun dua.

Kenapa?
Sebab sememangnya terbukti kebanyakkan kajian saintifik yang dibuat adalah untuk jangkamasa pendek dan bergantung pula pada tahap keberkesanan vitamin tersebut. Boleh ke kita kenalpasti penyakit dalam tempoh kurang 5tahun? Tentu tidak kan.

Biasanya penyakit menunjukkan simptom setelah 10-30 tahun untuk muncul. Betul tak? Cuba lihat sekeliling kita hari ini. Ada tak yg kena Diabetes lepas sarapan teh tarik pagi ni? Ada tak yang tiba2 Kolesterol dia tinggi lepas makan daging rendang semalam? Ada tak?

Disinilah pentingnya Landmark study. Dijalankan untuk jangkamasa panjang. Dan dari situ juga kita tahu samada ianya berkualiti atau tidak. Berkesannya sesuatu produk kepada pengguna sangat penting bagi Shaklee. Shaklee berani mempertaruhkan produknya untuk dibuat kajian dan tak ramai company lain yg berani ambil risiko utk buat Landmark Study.

Jadi..apa pilihan kita ada? Nak pilih suplemen yang tiba-tiba tup ada kat pasaran ke? atau nak pilih yang dah establish dipasaran? Nak pilih produk yg memang semulajadi ke atau nak pilih yang timbang kilo pack cun2 tu?..haaa

Saya tak cakap shaklee ni bagus tetapi terbukti memang bagus. Sebelum memilih apa-apa suplemen dipasaran, semak dulu apa yang perlu. Jangan main terjah jer. Mungkin kesannya tidak sekarang tetapi akan datang..wallahualam.. Pagi2 dah bebel panjang yer..😃

Semoga bermanfaat untuk kita semua..selamat berhujung minggu semua..

Boleh rujuk entry sebelum ini di LANDMARK STUDY. Banyak yang telah saya kongsikan mengenainya.

4 comments:

Unknown said...

Landmark study ni sangat penting untuk kita ketahui.

Fiza Hasan said...

Betul tu

Fiza Hasan said...

Betul tu

Unknown said...

Wah bagus nya..mmg penting pun utk kita tahu..

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...